De eerste week in Nepal, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge - WaarBenJij.nu De eerste week in Nepal, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge - WaarBenJij.nu

De eerste week in Nepal, Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Namasté!

Alweer iets meer dan een week in het bijzondere Nepal. Toch maar een verhaaltje voor degene die het willen lezen!

Na het afscheid en een lange vlucht zijn we 10 uur in Dubai geweest. Hier hebben we gezellig met Goedele (een meisje uit Nederland die voor stage 7 maanden in Dubai zit) geluncht in de grote shopping mall. Het is echt enorm, met z’n 11000 winkels, een aquarium met 40 haaien en honderden vissen. een soort inside dierentuin geweest met pinguins, otters, krokodillen etc.
En toen gingen we eindelijk door naar Kathmandu! Een wereld van verschil met Dubai, alleen de vliegvelden al! Het lijkt bijna een verlaten huisje waar we ‘s nachts op aankomen. Om over de wachttijd op de koffers nog maar niet te spreken.. Eenmaal door Rajesh, onze contactpersoon, opgehaald en met een koude douche, kan onze eerste nacht op de houten bedden beginnen! Ik kende de bedden al van China, alleen zijn dit wel 2 maanden op een kei hard bed haha. Maar dat mag de pret niet drukken! De familie van Rajesh is enorm gastvrij en je voelt je al snel thuis. Er wordt goed voor ons gezorgd en daar genieten we dan ook van, niet wetend wat ons nog te wachten staat op het project.
We hebben een erg leuke introductieweek gehad waarin we veel geleerd hebben over de cultuur, de gewoontes, het geld en het vervoer. Ook zijn we gaan mediteren (een uur is echt te lang!) en hebben we een bezoekje gebracht aan de grootste stupa van Nepal. En om niet te vergeten, iedere dag Nepalese les!
Mero naam Indira ho = mijn naam is Inge. Jaja, mijn Nepalese naam is Indira wat regenboog betekend. Danick heet Durga, sterk. En Kirsten heet Kamala, lotus.
Op vrijdag zijn we met Prima, degene die de introweek heeft gegeven, een hiking gaan doen van 5 uur. Er zijn hier ontzettend veel straathonden, 1 hiervan heeft gezellig de hele wandeling met ons meegelopen. Dit was ook wel 1 van de weinige honden die ik hier niet zo vervelend vind. Ze blaffen heel de nacht en het zijn allemaal vlooienballen.
Vrijdag avond waren Rajesh en zijn vrouw Ammaa naar een bruiloft. Aangezien we hier met nog 2 Nederlandse meisjes zaten, hebben we samen met Rob pannenkoeken gemaakt met zijn alle!
Rob (eigenlijk Radjen) is in huis genomen door Rajesh en Ammaa omdat hij erg slecht behandeld werd bij zijn vorige werkgever. Hij doet hier eigenlijk bijna alles in huis. Het is een super lieve en drukke jongen die altijd vrolijk is!
Zaterdag waren we vrij. Maar ons kennende is dat nooit echt vrij, we hebben de hele dag vol gepland. ’s Ochtends zijn we naar de Bagmati Rivier geweest, een plek waar een ceremonie plaats vind na het overlijden van een persoon. Erg indrukwekkend. ’s Middags zijn we naar Baktapur geweest, een van de koningssteden. Tempels, tempels en nog eens tempels! Allemaal even mooi.
Zondag ochtend is het tijd voor de Mountain Flight!! Samen met de twee andere Nederlandse meiden stonden we vanmorgen om 5:15 op de taxi te wachten. Soms vind ik dat langzame en tijdloze leven wel lekker, net als in Kenia. Maar als je een vlucht wilt halen is het erg vervelend als de bestelde taxi een half uur te laat komt. Gelukkig waren we niet de enigste die aan de late kant aankwamen. We hebben enorm veel geluk gehad, want het was onbewolkt! Met een klein vliegtuigje (18 personen) hebben we een uur boven het Himhalaya gebied gecirkeld. WAUW! Alle toppen waren besneeuwd en de Mount Everest lag er als een plaatje tussen!
Vanmiddag gaan we naar ons project, Childrens Home in Lalitpur. Een uurtje rijden vanaf hier.
Gelukkig zien we Rajesh en zijn familie nog over 2 maandjes! We kijken alle drie er erg naar uit om op het project te beginnen!

Ik hoop dat het een beetje leuk is om te lezen haha. Ik heb het in ieder geval enorm naar mijn zin!

• 19 Oktober 2014 - 08:18

Leonie Huijbrechts:

Wat een mooi verhaal heb je al en dan van 1 week. Geweldig hoor. Ik zie al uit Nasr het volgende bericht. Inge en de rest: geniet ze!! Maar ook werken hè.gr Leonie

• 19 Oktober 2014 - 09:47

Miranda Maas:

Lieve inge dat klinkt erg goed, heel leuk om zo op de hoogte gehouden te worden, heel indrukwekkend . Veel plezier en werk ze :)

• 19 Oktober 2014 - 11:37

Fé:

Mooi geschreven Inge. Ik waande me even in Nepal en zie uit naar het vervolg. Xx

Bianca :

Hee vrouwke
    Wat heb je al veel gedaan in de eerste week. Superleuk dat je een blog bijhoud kunnen we je nog een beetje volgen. Alvast heel veel succes volgende week bij je project en geniet ervan he
    Dikke knuffel ook voor kamala en durga

• 19 Oktober 2014 - 16:16

Mandy:

Wauw super gaaf die vlucht over het gebergte. Leuk om alles te lezen veel plezier x

• 19 Oktober 2014 - 16:59

Caren:

Lieve Inge, regenboogje hihi. Leuk om je verslag te lezen. We zijn heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier in het weeshuis. Hvj xxx van ons

• 19 Oktober 2014 - 18:16

Ingrid Van Pruissen:

Hoi Inge/Indira/regenboog.

Heb genoten van je verslag. Ga zo door.
    Je moeder heeft al foto's door gestuurd. Erg mooi van de Himalaya/Mount Everest.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.